تابناک-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از رشد بی سابقه نرخ مشارکت اقتصادی در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 11 August 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ هادی ابراهيمي مديركل اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان در نشست شوراي مهارت استان هرمزگان با حضور علي اوسط هاشمي معاون وزرير تعاون ، كار ورفاه اجتماعي و همچنين استاندار هرمزگان اظهار داشت : استان هرمزگان در چند سال اخير دچار تحولات خاصی شده است كه هم در تاريخ استان در بازاركار و هم در سطح کشور بی سابقه است.

 

وی افزود: اين تحولات خاص افزايش بی سابقه نرخ مشارکت اقتصادی در استان هرمزگان است که با وجود مشکلات مختلف ایجاد شده است .


ابراهیمی بیان کرد: این روند رو به رشد نرخ مشارکت اقتصادی در استان هرمزگان نشان دهنده افزايش تقاضا در بازار كار و همچنين افزايش نرخ مشاركت احتمالی صنايع ايجاد شده است.


مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: نرخ مشاركت اقتصادی در كشور 41/2 درصد ثبت شده‌است اما این نرخ در هرمزگان به 49 درصد رسيده است


وی اضافه کرد: در حالی که نسبت اشتغال کشور با کاهش روبرو بوده است ما در استان هرمزگان شاهد افزایش این نرخ بوده ایم که نشان از ظرفیت بالای استان هرمزگان دارد.

 


ابراهیمی ابرازداشت: در بحث بیمه شدگان اصلی در استان هرمزگان نسبت به سال 98 جمعیت تحت پوشش از 326 هزار بیمه شده به 331 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.


وی عنوان کرد: سعی كرده ايم آموزشگاه ها را در استان به سمت تقاضامحوری ببریم و آموزشگاه های آزاد را نیز وارد امر آموزش و مهارت افزایی کنیم تا بیش از پیش شاهد پیشرفت و توسعه در استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار