استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه معرفی مطلوب ظرفیت‌های کرمانشاه در نوروز ۱۴۰۱ وظیفه‌ای همگانی است؛ گفت: این دیار مهد تمدن، با پیشینه تاریخی و فرهنگی، قدمگاه شهدا، دروازه عتبات عالیات و دارای جاذبه گردشگری و طبیعی بی نظیر و مردمانی خونگرم، مهربان، مقاوم، مومن و دارای خصلت‌های نیک از تبارپاکی و اخلاص است و باید به صورت ویژه معرفی شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 09 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۱ که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ در آستانه نوروز هم­افزایی و همکاری موثر و مطلوب همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برای ارائه خدمات مطلوب در ایام نوروز بر اساس شرح وظایف مشخص لازم و ضروری است و باید زمینه نشاط و آرامش مردم را در این ایام فراهم کنیم.
وی افزود: اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی امسال نقش مهمی بر عهده دارند و انتظار داریم با تولید محتوای مناسب و استفاده کارآمد از ظرفیت فضای مجازی نسبت به معرفی کرمانشاه زیبا و دارای ظرفیت‌های متنوع و قابلیت‌های ویژه اقدام کنند که بی شک صدا و سیما باید فعالانه در کنار رسانه‌ها وارد میدان شود.
امیری مقدم؛ سفر‌های نوروزی را بهترین فرصت برای معرفی زیبایی‌ها و مزیت‌های کرمانشاه برشمرد و گفت: در این ایام می‌توان پیشینه فرهنگی و تاریخی، سرزمین ایستادگی و مقاومت، جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم محلی و بی بدیل و حتی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان را معرفی کرد و امید است کرمانشاه در حد شأن و جایگاه خود معرفی شود نه صرفاً برنامه‌هایی که خالی از محتوای مناسب است.
استاندار کرمانشاه گفت: توجه به اجرای برنامه‌های راهبردی خلاقانه و نوآورانه که بتواند این زیبایی‌ها را برای گردشگران برجسته‌تر نماید بسیار مهم و الزامی است و دستگاه‌های اجرایی نیز باید از ظرفیت شبکه‌های اطلاع رسانی و پایگاه‌های خبری خود برای انتشار پیام‌های نوروزی استفاده کنند.
وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های نوروزی باید مبتنی بر فرهنگ مردم این دیار و ارزش‌های والای اخلاقی و اسلامی باشد و از ابزار‌های نوین اطلاع رسانی در ستاد برای معرفی زیبایی‌های استان و ارائه خدمات بهتر به مسافرین و گردشگران نوروزی استفاده شود تا بتوانیم جاذبه‌های گردشگری و تاریخی را بیشتر معرفی کنیم.
مقام عالی استان با توجه به زمان کم باقیمانده به پایان سال خطاب به فرمانداران و شهرداران گفت: با نهایت تلاش و اهتمام ویژه برنامه‌های مربوط به زیباسازی شهر‌ها را دنبال کنند و همه شهرستان‌ها برای ارائه خدمات به مسافرین باید آمادگی لازم را داشته باشد.
استاندار کرمانشاه وظایف کمیته‌های ستاد سفر استان را بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: این کمیته‌ها موظف هستند با تلاش شبانه روزی تمام خدمات مورد نیاز برای مسافرین نوروزی را مهیا کنند و با همفکری و همکاری در همه برنامه‌های مربوط به سفر، حضور فعالانه و موثری داشته باشند.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: ضرورت دارد برنامه‌های معرفی استان کرمانشاه طوری طراحی شوند که برای مسافرین جذاب و همچنین تبیین کننده شرایط مناسب و جذابیت‌های ویژه استان در بحث گردشگری باشد.
وی از همه دستگاه‌های استان اعم از اجرایی، قضایی نیرو‌های انتظامی خواست که برای تعطیلات نوروزی و ارائه خدمات به مسافرین آمادگی کامل داشته باشند و از اصناف نیز خواست که در این ایام با راه اندازی گشت‌های ویژه در بازار حضور فعالانه داشته و مانع از هر گونه افزایش بی رویه قیمت‌ها در استان شوند.
امیری مقدم با اشاره به شرایط آب و هوایی و امکان بارندگی در تعطیلات نوروزی تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط باید تلاش کنند که با توجه به شرایط آب و هوایی، اسکان مناسبی برای مسافرین نوروزی فراهم کنند و همچنین میراث فرهنگی و اماکن نیز بر نحوة ارائه کیفیت خدمات در هتل‌ها و نحوة پاسخگویی کارکنان هتل‌ها با مسافرین نوروزی، نظارت کافی و جدی داشته باشند.
وی از عوامل ذیربط در استان خواست که حداقل مهیا ساختن یک پارک در شهر‌ها و یک مدرسه را برای اسکان مسافرین نوروزی پیش بینی کنند و در هر شهرستان ستاد خدمات ارائه سفر باید فعال باشد.
استاندار کرمانشاه با توجه به وظایف دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: ضرورت دارد که در این ایام بر چگونگی ارائه خدمات درمانی و پزشکی از سوی عوامل ذیربط نظارت دقیق صورت گیرد و تجهیزات و امکانات درمانی و دارویی بیمارستان‌ها باید مجهز باشد.
وی از اداره کل پایانه نیز خواست که نظارت کافی بر نماز خانه‌ها در جاده‌ها و همچنین پایانه‌ها داشته باشد و کل موضوعات مربوط به پایانه اعم از پذیرایی، فروش بلیط، پاکیزگی و نظافت اتوبوس‌ها با نظارت خوبی پیگیری شود.
مقام عالی استان گفت: شهرداری‌ها علاوه بر زیباسازی شهر‌ها وظیفه دارند که اگر سیستم روشنایی در محله‌ای دچار مشکل شده حتماً از شرکت برق بخواهند که نسبت به رفع مشکل اقدام کند.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ضرورت دارد که پلیس راه استان هماهنگی لازم را جهت راه اندازی گشت‌های ویژه برای بیمه خودرو‌ها در استان انجام دهد تا اگر خدای نکرده برای مسافری اتفاقی رخ داد در کمترین زمان ممکن به رفع مشکل اقدام شود و مسافرین زیاد معطل نشوند.
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه همگی وظیفه داریم کرمانشاه را خوب و زیبا معرفی کنیم، گفت: کارها، اقدامات و برنامه‌های مربوط به ارائه خدمات به مسافرین نوروزی باید طوری طراحی شوند که منجر به ایجاد خاطره خوب برای مسافرین شود و این مهم با تلاش و جدیت تمام دستگاه‌های عضو این ستاد امکان پذیر خواهد بود.
همچنین در این جلسه کمیته خدمات بانکی نیز با پیشنهاد استاندار کرمانشاه تشکیل شد تا گشت‌های روزانه وضعیت خدمات دهی دستگاه‌های ATM را بررسی و در همه نقاط استان فعال و پویا باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار