مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه گفت: پدافند غیر عامل در جهت افزایش ایمنی، پایداری و کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 27 April 2022

وظیفه پدافند غیر عامل افزایش ایمنی، پایداری و کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات نظامیرسول مجد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پدافند غیر عامل استان در جهت افزایش ایمنی، پایداری و کاهش آسیب پذیری با به کارگیری ظرفیت‌های استانی در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی شکل گرفته است.

وی افزود: عمده فعالیت‌های پدافند غیر عامل برآورد تهدیدات، شناسایی آسیب پذیری‌های ناشی از تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن و شناسایی مراکز با طبقه بندی‌های مهم، کاهش آسیب پذیری و صدمات بر نیرو‌های انسانی و تجهیزات تاسیسات مهم در حوزه‌های مختلف انسانی، حفاظت از سرمایه‌های ملی و استانی و افزایش آستانه مقاومت مردم در برابر تهدیدات و حملات دشمن است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه ادامه داد:
عمده وظایفی که پدافند غیر عامل بسیار وسیع است، حدودا ۲۲ هدف را به عنوان وظایف پدافند غیر عامل مطرح کردند که عمده‌ترین آن می‌تواند، آموزش، فرهنگسازی و نهادینه کردن موضوع پدافند غیر عامل برای عامه مردم به منظور حفاظت از جان آن‌ها باشد.

وی گفت: پدافند غیر عامل می‌تواند ابعاد بسیار وسیعی در همه زمینه‌ها داشته باشد که عمدتا ۹ کارگروه در استان‌ها برای آن تعریف شده که هر کدام از کارگروه‌ها بر عهده نهاد‌ها و گروه‌های خاصی است، کارگروه امنیتی و انتظامی، کارگروه بهداشت، کارگروه انرژی و آب، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و آموزش اجتماعی و سایبری از آن جمله هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مهمترین جنگ‌های در جهان جنگ سایبری است، یادآور شد: باید بتوانیم خودمان را در جهت جنگ‌های سایبری تقویت کنیم.

به گفته مجد گروه‌های پشتیبانی و خدمات شهری، گروه‌های امداد و نجات، راه و شهرسازی، جهاد و کشاورزی و کارگروه بیوتروریسم از دیگر کارگروه‌های فعال در پدافند غیر عامل هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار