ارومیه؛
داوود اميريان نويسنده رمان‌هاي نوجوان در قالب برنامه« فصل خاطره» ميهمان كودكان و نوجوانان در اروميه و روستاهاي آن شد.
کد خبر: ۳۲۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 16 November 2016

به گزارش تابناک آذربايجان غربي، اين نويسنده در سفر خود به استان كه هم‌زمان با هفته كتاب و كتاب‌خواني بود، به ديدار كودكان روستاي گوجار در منطقه مرزي ترگور اروميه رفت.
اين نويسنده كرماني كه خود يكي از اعضاي قديمي كانون است ضمن تشويق كودكان و نوجوانان به مطالعه و خواندن كتاب‌هاي متنوع گفت: از 7 تا 17 سالگي عضو كانون بودم و تقريبا تمام كتاب‌هاي كانون را مطالعه كرده‌ام.
اميريان در جمع كودكان روستايي اظهار داشت: حسرت روستا و زندگي روستايي يك حسرت هميشگي براي من است تا جايي‌كه كتاب« گردان قاطرچي‌ها» را كه يكي از كتاب‌هاي متفاوت در حوزه ادبيات دفاع مقدس با پس‌زمينه طنز است، پس از ديدن چند قاطر كه در جبهه‌ها جهت حمل آذوقه و مهمات به مناطق صعب العبور استفاده مي‌شد، نوشتم.
اميريان؛ نويسنده كتاب« حلزون من گمشده» كه در چند حوزه خاطره‌نويسي، ادبيات كودك و نوجوان، رمان، طنز، زندگينامه داستاني شهدا و فيلم‌نامه‌نويسي فعال است، در بخش ديگري از اين ويژه برنامه به بيان خاطرات خود از زمان جنگ پرداخت.
در اين ديدار كودكان روستايي ضمن ابراز خوشحالي از اين‌كه داوود اميريان با طي مسافت زيادي در جمع آن‌ها است، سؤالات خود را در حوزه نويسندگي جنگ و دفاع مقدس مطرح كردند.
بخش ديگري از برنامه«‌فصل خاطره» به حضور اميريان در نشست صميمي با80 نفر از اعضاي نوجوان انجمن ادبي مراكز اروميه و دانش‌آموزان مدرسه راهنمايي بنت‌‌الهدي كه در مجتمع شهيد رسول فرخي كانون پرورش فكري برگزار شد، اختصاص داشت. 
طرح سؤال توسط اعضا، ارائه پيشنهادات، خواندن آثار توسط نوجوانان حاضر در برنامه و نقد آن توسط اين نويسنده كودك و نوجوان از ديگر بخش‌هاي ويژه‌برنامه« فصل خاطره» بود.
داوود اميريان متولد سال 1349 در كرمان است و تاكنون 26 عنوان كتاب منتشر شده در كارنامه‌اش دارد كه از معروف‌ترين آن‌ها مي‌توان به« فرزندان ايرانيم»،« رفاقت به سبك تانك»، « دوستان خداحافظي نمي‌كنند»، « داستان بهنام»، « داستان مريم»، « تولد يك پروانه» و « جام جهاني در جواديه» اشاره كرد كه تاكنون چهار دوره جايزه كتاب سال، ادبيات دفاع مقدس، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و ده‌ها جايزه ديگر را نصيب نويسنده‌اش كرده است.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار