استاندار سیستان و بلوچستان در هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری برگزار شد، هر گونه سخت گیری در جهت تضییع فعالیت و حقوق مرزنشینان را مردود دانست و گفت: مرز و مرزنشین یک فرصت اقتصادی و اجتماعی برای کشور است که تضییع حق مرزنشینان زمینه ساز اشتیاق به گریز از قانون و دسترسی به منابعی غیرقانونی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۳۸۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 05 March 2017
به گزارش تابناک علی اوسط هاشمی بر محافظت و صیانت جدی از منابع تأمین کنده منافع مرزنشینان تأکید کرد. وی در ادامه خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از فرماندهی مرزبانی، اطلاعات، نیروی انتظامی و دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برای آسیب شناسی و بررسی واقعیت ها و نقاط ضعف استان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.
 
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: شناخت مبادی ورود کالا اعم از اسکله ها و معابر مرزی با استانهای همجوار که تبدیل به نقاط امن برای قاچاقچیان شده باید شناسایی و راهکارهای لازم ارائه شوند.

هاشمی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را امری جدی خواند و گفت: مقام معظم رهبری شخصا در مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود پیدا کرده اند که ورود ایشان حکایت از عمق نگرانی و تهدید جدی قاچاق کالا برای اقتصاد کشور دارد لذا به معنای حقیقی کلمه باید مبارزه کرد .
وی افزود : وقتی اعتبار عالی ترین مقام کشور پای کار است به همان میزان صیانت از این اعتبار وظیفه ماست و به همان میزان نیز باید نقش ایفاء کنیم .
استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از عملکرد برخی از مدیران استانی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد : پیشرفت دستگاههای ذیربط در برنامه ها و طرحهای مصوب سال 95 امیدوارکننده و گزارشات مربوطه موید تغییر در نوع رویکردها و شاخص ها است ، هرچند هنوز در برخی از بخشها عملکرد مناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان باید در مبارزه با قاپاق کالا و ارز پیشتاز باشد افزود : با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و برخورداری از مرزهای گسترده با کشورهای همسایه ، هر نوع طرح نوین در ارتباط با پدیده قاچاق باید در این استان به صورت پایلوت اجرا شود .

وی مجهز نمودن ناوگان مسافری برون شهری به سامانه نرم افزاری سپهتن را طرحی ارزشمند در جهت ارتقاء ضریب امنیت و کنترل وسایل حمل و نقل عمومی و تضمین آسایش مسافران عنوان کرد. وی استفاده این سامانه را برای ناوگان حمل و نقل سوخت در استان ضروری دانست و خاطر نشان کرد : اتصال به این سامانه به خاطر تهدید در حوزه سوخت و ضرورتهای محیطی این استان از ضروریات است و نصب آن بر روی نفت کشها از بخشی از پدیده قاچاق جلوگیری خواهد کرد .

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خروج 5703 نفر شتر و 699 رأس گاو از استان در سال 95 گویای حمایت از تولید و اشتغال بومی است . هاشمی تصریح کرد : برخلاف سیاست انسداد و عدم مجوز خروج دام از استان طی سنوات گذشته اما در سال 95 با تغییر این سیاست ، گام مهمی در جهت حمایت از تولید دام استان برداشته شد .  استاندار اضافه کرد : شهرستان نیکشهر به سبب برخورداری از شرایط اقلیمی خاص و قابلیت تولید یونجه در مدت 20 روز می تواند به قطب تولید دام و ایجاد مجتمع های بزرگ دامپروری در منطقه تبدیل شود .

همچنین دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این جلسه از افزایش 110 درصدی کشفیات کالا نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: تلاش دستگاههای اجرایی در امر مبارزه با قاچاق کالا، نسبت به ظرفیتهای موجود در سال 95 افزایش چشمگیری داشته است. خالدی اظهار داشت: در سالجاری تعداد 199 دستگاه نفتکش و 86 دستگاه کامیونت با بیش از 10 هزار لیتر سوخت کشف شده است . وی همچنین از توقیف تعداد 2 هزار و 399خودروی حمل سوخت و 3 هزار و 890 خودروی توقیف شده در بحث کالای قاچاق خبر داد .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
مرز سیستان سالهاست که کاملا بسته شده است . و یک نفر از مسولین (استانداری ) اعتراض نکرد..... به امید ظهور
مرز نشین سیستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
جناب ... ای کاش برای بسته شدن مرز سیستان که سالهاست کلا مسدود شده هم یک بار ... و برافروخته می شدی حالا اگر سه روز مرز جنوب بسته شده داد بیداد راه انداختی مردم به یک چشم شمال و جنوب استان نگاه نکنید عالی جناب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
خدا لعنت کند [کسی که مرتکب منکر می شود را]...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار